torsdag 23 september 2010

Dagisbekymmer

Det här med dagis (nej jag tänker inte säga förskola) går inge bra. Jo, Oliver sköter sig exemplariskt och trivs som fisken i vattnet. Det är vi föräldrar som har stora problem. Vi får skäll av fröknarna (nej jag tänker inte säga förskollärare) närmast varje vecka.
Vi krånglar med lämningstider (vi har båda galna arbetstider), glömmer gummistövlar, utvecklingssamtal och märkning i kläderna. Missar föräldramöten (arbetstiderna igen), viktiga papper som ska fyllas i och gud och hans moster. Senast fick jag skit för att vi inte gjort en fotobok om Oliver. Den gör man normalt under andra inskolningsveckan men då var han sjuk. Jag hade hoppats att vi på så vis kommit undan. Men nej, den var tydligen viktig den där boken. Så nu har jag fått hemläxa. Ska alltså klipp- och klistra in foton på Oliver och oss och hans hus och hans hund (om han nu hade nån) och säkert nåt mer som jag glömt. Och jag har sån ångest för den där jäkla boken! Jag är ingen pysslig människa. Oliver kommer skämmas mer för den fula boken än om han inte hade nån. Men men, jag ska leka god mor och pyssla. Det ska jag. Nån gång.

Som sagt, Oliver klarade sig fint på bara en av två inskolningsveckor. Det är vi föräldrar som behöver nåt år på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar