måndag 13 september 2010

Pyspunka

Kvinnokroppen är fantastisk. Ingen ironi i detta. Alla kvinnor som fött barn är mina stora idoler. Inklusive jag själv. Det är så jävla grymt gjort att föda barn att det borde ge guldstjärna i CV:t bara det.


Men kvinnokroppen fortsätter ju att vara fantastisk även efter förlossningen. Direkt efter försvinner ca tio kilo på en vecka. Vilken bantningskur kan lova det? Sen är ju de där kvarvarande kilona lite mindre fantastiska, men eftersom jag har lärt mig att de också försvinner så småningom så försöker jag gilla dom som dom är. En positiv sak är till exempel att jag är väldigt mjuk och kramgo just nu. Som ett däck med pyspunka ungefär.

1 kommentar:

  1. Mjuk och kramgo!
    Det är ju det män vill ha.
    Och en fantastisk mamma till sina barn.
    Hoppas ni njuter av de små...

    Kramar

    SvaraRadera