fredag 19 december 2008

Ansvarig utgivare?

Barnet är ca sex månader. Jag har äntligen gått ner några graviditetskilon och ska börja shoppa nya kläder. Jag har två skärp på mig. Jag tror att det är trendigt, men vad vet jag? Jag har inte riktigt koll på modet längre. Nej, det var en underdrift. Jag har så omoderna kläder att affärsbiträdet kommer fram till mig och vill se på skärpen, tar på dom och undrar imponerat om jag ligger fler år FÖRE i modet eftersom jag är så annorlunda klädd.

Det är tungt att shoppa med en sexmånaders i ena armen och en stor, tung bok av okänd karaktär under den andra. Vad göra? Tur att galleriorna har garderober där man kan lämna in grejer. Så jag gör så. Lämnar in den. Nej inte boken. Barnet. Till en översminkad, tuggummituggandes fjortis som står i garderoben. Sen går jag lugnt vidare och shoppar med min tunga bok under armen.

Om jag kommer i håg och hämta barnet vet jag inte. Jag hinner vakna innan dess och bestämma mig för att aldrig berätta för någon om den här drömmen.

1 kommentar:

  1. Sno inte min affärsidè nu!!!Garderoben,menar jag.Och självklart barnpassning.Tänk att få lämna in ungen(ett band runt handleden och ett kvitto i handen som man sedan byter in för att få tillbaka ungen)Vilorum,amningsrum,matsal och micro för barnmat.Bäst att ta patent,eller hur!?
    /Anna

    SvaraRadera