onsdag 17 december 2008

Packat och klart

Jag hade packat väl tyckte jag. En handväska i större modell med journal, klädombyte, hygienartiklar och lite babykläder. Det borde väl räcka gott för BB-vistelsen? För säkerhets skull kollade jag in några expertlistor på nätet så jag inte glömt något viktigt.
Döm om min förvåning när alla listor toppades med: cd-spelare, cdskivor, godis, läsk, tidningar, böcker, spel...ect.
Ska vi verkligen till samma ställe?! Det låter ju som om de ska ta vägarna förbi Selma Lagerlöf Spa innan förlossningen! Enligt vad jag förstått får man inte åka in förrän man har typ tre värkar på tio minuter. Exakt hur mycket hinner man med däremellan undrar jag?
Å att ta med ett spel skulle jag inte ens föreslå. Jag är en skitdålig förlorare så Mannen vill inte ens spela minigolf med mig när jag är som mest lugn och harmonisk. Gissar han inte är så sugen på ett parti Fia med Knuff mellan värkarna?

3 kommentarer:

  1. Packa allt du kan tänka dig att du vill ha för att underhålla dig. Det kan ta tiiid. Det är en väntan även på bb ;). Tar du smärtstillande tidigt så kan väntan vara den samma som hemma fast utan dina underhållningsgrejer. Fin blogg förresten! Ha det bäst! Kram / Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag gick och köpte ny pyjamas,nya tofflor,rakade benen,Pedikyr,ja gjorde mig fin,precis som om jag skulle på fest...Men Tjena!!!Jag gick omkring i engångstrosor,landstingets rock och såg för risig ut.Men man brur sig faktiskt inte.Man har liksom annat att tänka på.
    Det jag kan rekomendera att ta med är egna blöjor(du får bara några stycken där)och flera pyjamaser(till bebisen)
    Kram/Anna

    SvaraRadera
  3. Haha ja Anna misstänker det blir dne där fula rocken för mig med. Blöjor. Bra. Det ska ja tänka på.

    SvaraRadera