tisdag 23 december 2008

GOD JUL

Kring jul ska man ju tänka på de som har det svårt. Och det gör jag verkligen. Även om det varit i mindre skala så har jag den sista tiden fått känna på hur det kan vara att tex ha reumatiska problem, att inte kunna greppa saker (svullna händer) eller kunna ta på sig skorna själv. Knappt kunna gå, sitta eller ligga, inte kunna lyfta, vara fet, ständigt trött och senil.
Hur ödmjuk man måste vara inför naturens lagar och acceptera det man inte kan.
Även om det är svårt.
I morse när jag såg mig i spegeln hade jag väldigt svårt att acceptera att jag såg så förjävlig ut. Svullen och oklippt. Fy.
Men en annan sak jag har lärt mig under den här tiden är att man klarar mer än vad man tror och att man många gånger kan hitta på trix för att fixa det som först verkar omöjligt.
SÅ, nu väntar hårfärg, brynplockning och storsvabbning av kroppen innan jul för att rädda det som räddas kan. Å så har jag kommit på hur jag ska få upp saker från golvet. Greppa med tårna! Funkar utmärkt. Eller så ber jag Mannen ta upp dom. Det är vilket som.

1 kommentar:

  1. En stor vacker mage är det finaste som finns på en vacker flicka.Så du är säkert jättefin!
    /Anna

    SvaraRadera