tisdag 16 december 2008

Nattvak

- VÄNTA BARA!
Med dom orden ropandes i mitt öra var jag defenitivt vaken.
På andra sidan tråden deklarerade Marcus, min vän och pappa till ettåring att mina nya sovvanor (att vakna kl 11) inte kommer att hålla i längden. Att det snart är slut med det. Själv är han pappaledig och hade varit vaken sen 7.30. Som sagt, "vänta bara!"

Nej. Hävdade jag bestämt. Jag har redan mycket väl fått erfara vad det sömnmässigt innebär att ha en bebis.
Anledningen till att jag sover bort hela förmiddagen är att jag springer stafett till toan hela natten. Kissnödig/törstig/sammandragningar/funderingar/känna efter om vattnet gått.. ja det är mycket som stör om nätterna. Jag var fortfarande vaken när Mannen gick till jobbet. Hörde han mumla någonting om öronproppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar