torsdag 22 juli 2010

BOA BOA

I dag har jag både bakat och sytt gardiner.
Jag skriver det igen.
Bakat och sytt gardiner.

Nej nej. Det här är ingen blogg där jag lägger ut recept och symönster. Hahaaaaaa. Fyfan. Det skulle bli en tam blogg. Det är bara det att det är så revolutionerande. Som om en halt både hoppat hage och sprungit 100 m på samma dag typ. När jag satt med näsan i manualen från -68 och försökte förstå varför det egentligen var så viktigt med undertråd tog Mannen till och med fram kameran med ett glatt "Det här måste förevigas!"

Men det är ingen fara, ni behöver inte skicka ambulans eller nåt. Det är bara "måsteboa"- hormonerna som gör sig påminda så här inför förlossningen. Jag blir ganska trött själv på dom och försöker säga åt dom. "Ni vet att det inte blir bra. Det är ingen idé! Det blir bränt och snett och vinnt. Äckligt och oanvändbart. Fult och pinsamt."
Ändå ska de hålla på. Om jag inte hade nån självbehärskning alls skulle jag förmodligen stryka och vika bebiskläder hela dagarna. Kul tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar