torsdag 29 juli 2010

...om jag får be?

Snart är det slut på gnällandet. "Ont där". "Aj där". "Kan du hjälpa mig upp?" "Lite massage kanske hjälper?"
Fullt legitimt. Mannen får inte ens kalla mig för gnällkärring (i allafall inte så jag hör).
För jag har all rätt i världen att vara sur och beklagande i mitt tillstånd, även om jag försöker begränsa mitt ojjande och välja mina strider.
Jag var nog en ängel under min första graviditet jämfört med denna. Den här är så mycket värre. Värmen och att ha en liten till att springa efter har jag lokaliserat som orsaker.
Så jag tänker, lätt graviditet- krånglig bebis. Krånglig graviditet - enkel bebis. Så måste det väl vara för rättvisans skull? Och rättvis är den väl? Världen.

6 kommentarer:

  1. Det första barnet blir oftast en "försökskanin" tror jag. Allt är ju nytt o man får pröva sig fram. Andra barnet kommer att bli "like a walk in the park". Och detta uttalar jag mig om som bara fick ett barn...
    Passar oxå på att framföra min uppskattning över ditt underbara sätt att skriva. Du blandar det allvarliga med humor på ett härligt sätt.

    /U-K

    SvaraRadera
  2. Tack snälla U-K. Va roligt att du läser!

    SvaraRadera
  3. Haha - underbara! Va kul att du skriver igen. Å nu har jag riktig Carro-abstinens =) Ses i veckan, tjockis ;)? Tusen kramar Lina

    SvaraRadera
  4. Hej Carro!
    Upptäckte precis hur mycket jag saknat din blogg!
    Gnäll på du bara,det får man.Att vara höggravid är inte roligt.Men det ger ju belöning till slut som tur är!
    Hoppas ni har fått tillbaka vattnet,synd att ni inte kunde komma.Får bli en annan gång....
    Om ni behöver hjälp med huset eller nåt(jag kan massera dina fötter och Marcus klippa gräset;-)),säg bara till så kanske vi kan hjälpa till!
    Många kramar /Anna

    SvaraRadera
  5. Underbart att du bloggar igen Carro! Du skriver jättebra. Fnissade åt uttrycket B2. Kram på dig.
    /Fredrik K

    SvaraRadera
  6. Tack Vänner! Kram för att följer mig på vägen:)

    SvaraRadera